Pylos - Reisverslag uit Pýlos, Griekenland van Pieta en Nico Mostert - WaarBenJij.nu Pylos - Reisverslag uit Pýlos, Griekenland van Pieta en Nico Mostert - WaarBenJij.nu

Pylos

Door: Pieta en Nico

Blijf op de hoogte en volg Pieta en Nico

04 Juni 2024 | Griekenland, Pýlos

30 mei: Verjaardag van Denley Mostert onze mooie kleinzoon waar we heel trots op zijn. Reisdag naar Pylos (ca. 140 km). We blijven 30 mei t/m 01-06-2024 op camping Erodios in Pylos. Pylos wordt al sindshet Neolithicumbewoond. Het was een belangrijk koninkrijk inMyceens Griekenland, met overblijfselen van het zogenaamde "Paleis van Nestor" opgegraven in de buurt, vernoemd naarNestor, de koning van Pylos in deIliasvanHomerus. Inde klassieke tijdwas de site onbewoond, maar werd de plaats van deSlag bij Pylosin 425 voor Christus, tijdens dePeloponnesische Oorlog. Daarna wordt Pylos nauwelijks genoemd tot de 13e eeuw, toen het deel ging uitmaken van hetFrankischevorstendom Achaea. Steeds bekender onder de Franse naamPort-de-Joncof de Italiaanse naamNavarino, bouwden de Franken in de jaren 1280 hetoude kasteel van Navarinoop de site. Pylos kwam onder de controle van deRepubliek Venetië van1417 tot 1500, toen het werd veroverd door hetOttomaanse Rijk. De Ottomanen gebruikten Pylos en zijn baai als marinebasis en bouwden er hetNieuwe Navarino-fort. Het gebied bleef onder Ottomaanse controle, met uitzondering van een korte periode vanhernieuwde Venetiaanse overheersingin 1685-1715 en een Russische bezetting in 1770-71, tot het uitbreken van deGriekse Onafhankelijkheidsoorlogin 1821.Ibrahim Pasha van Egypteherstelde het voor de Ottomanen in 1825, maar de nederlaag van de Turco-Egyptische vloot in deSlag bij Navarino in1827 en de Franse militaire interventie van deMorea-expeditievan 1828 dwong Ibrahim zich terug te trekken uit de Peloponnesos en bevestigde de Griekse onafhankelijkheid. De huidige stad werd gebouwd buiten de vestingmuren door de militaire ingenieurs van de Morea-expeditie vanaf 1829 en de naamPyloswerdnieuw leven ingeblazenbij koninklijk besluit in 1833.

• 07 Juni 2024 - 08:44

Natasja :

Gefeliciteerd met Denley!

Mooie reis hoor!

Prachtige plek voor jullie camper!

Tags: Pylos