De eerste echte dag met vakantie gevoel. - Reisverslag uit Duga Resa, Kroatië van Pieta en Nico Mostert - WaarBenJij.nu De eerste echte dag met vakantie gevoel. - Reisverslag uit Duga Resa, Kroatië van Pieta en Nico Mostert - WaarBenJij.nu

De eerste echte dag met vakantie gevoel.

Door: Pieta en Nico

Blijf op de hoogte en volg Pieta en Nico

26 April 2024 | Kroatië, Duga Resa

Na weer een koude nacht ( volgens Pieta ) in de loop van de ochtend op de fiets boodschappen gaan doen in dezelfde plaatselijke supermarkt. De rit heen ging prima met lege tassen. In de winkel nogal moeten zoeken naar de spullen die op het boodschappenlijstje stonden.

Bij de slagerij ( nou slagerij, ze verkochten een soort worst ) moesten we met handen en voeten uitleggen wat we wilden. Dat werd eerst niet begrepen dus toen maar wat aangewezen wat ergens op leek. Op de terugweg, met de boodschappentassen vol werd het heuveltje omhoog toch wel lastig. Dat kostte de nodige moeite. Maar het weer werd steeds beter en we besloten de luifel uit te draaien en het grondzeil neer te leggen. het grondzeil hebben we vastgezet met lange schroeven en de luifel schoongemaakt. Toen ffff gerelaxt en Pieta ging naar de overburen een tijdschrift brengen over terreinwagens. Zij hadden ook een zo te zien intensief gebruikte terreinwagen, vol met stickers van diverse landen. Het zijn ook Hollanders: Nico en Joska. Ze hebben de afgelopen 16 maanden de halve wereld afgereisd. Voor geïnteresseerden: niejotravels@gmail.com Het zijn aardige lui, wel alternatievelingen. Van de uit de winkel meegenomen boodschappen hebben we macaroni gegeten. Maar eerst een paar biertjes voor mij. Later bleek de macaroni bij Pieta niet zo goed gevallen te zijn. Dat betekend darmkrampen en veel wc-bezoek. En vroeg naar bed.

• 28 April 2024 - 10:27

Natasja :

Ach... fijn dat het weer beter is!

Leuk je buren doe ook uit Nederland komen.

Ach Mam balen van de Macaroni.

Veel plezier!!!!! En mooi [e-1f31e]