Duga Resa verder - Reisverslag uit Duga Resa, Kroatië van Pieta en Nico Mostert - WaarBenJij.nu Duga Resa verder - Reisverslag uit Duga Resa, Kroatië van Pieta en Nico Mostert - WaarBenJij.nu

Duga Resa verder

Door: Pieta en Nico

Blijf op de hoogte en volg Pieta en Nico

09 Mei 2024 | Kroatië, Duga Resa

2 Mei hebben we al een vluchtige kennismaking met een deel van de groep.

Op 3 mei zijn alle medereizigers gearriveerd en zouden we `s middags al een eerste fietstoer doen. Helaas werd het weer die middag slecht en heeft de leiding de fietstoer een dag uitgesteld.

Zaterdag 4 mei prachtig weer dus een mooie tocht bij Duga Resa gedaan van /- 25KM. Op zondag heb ik zelf gefietst daarna gedoucht en wat gedronken. Die avond hadden we het welkomstdiner om elkaar wat beter te leren kennen, maar dat duurt nog wel even met bijna 40 personen.

Maandag 6 mei op weg naar Servië Sremska Mitrovica. De rit ging best goed tot we bij de grens kwamen. Daar hebben we ongeveer 2 uur staan wachten voor we er eindelijk door konden.

Onderweg ging ik tanken en met de betaalpas betalen. Mijn kaart werkte niet maar wel drie keer gepind. Toen de creditcard geprobeerd, die deed het ook niet. Daarna Pieta gehaald en gelukkig deed haar betaalpas het wel.

We reden bij Sremska Mitrovica naar Zasavica, camping Zasavica. Toen we bij de camping aankwamen moesten we eerst een paar koeien ontwijken en we kregen direct een gigantische plek toegewezen.

Helaas we weer helemaal buiten de groep.

S Avonds hadden we een diner bij de camping. Het eten was echter koud dat was minder. Dinsdag 7 mei 2024 was het `s morgens lekker weer en om 13.00uur gingen we fietsen langs de Sava naar Sremska Mitrovica. Daar bezochten we een plaatselijke markt, die al afgelopen was en daarna een orthodoxe kerk. Even later begon het te regen en we moesten nog 10KM. In een lokale winkel met garage mochten we schuilen. Daar hebben we gelijk wat gekocht en even later ook vele vuilniszakken, daar drie gaten in gemaakt als regenjas en zo redelijk droog naar de camping. Ook op de camping had het geregend en geonweerd terwijl er nog enkele dakluiken openstonden. Gelukkig weinig schade.

• 09 Mei 2024 - 19:51

Sylvia:

Nou dat klinkt als van alles wat fietsen gaat bij jouw ook goed Pieta hoop dat jullie verder droog weer houden en genieten van wat jullie allemaal zien groetjes

• 11 Mei 2024 - 14:38

An Van Den Akker:

Jammer voor jullie dat het regende! De fietstocht naar Sremska Mitrovica is goed te doen en het stadje ook best leuk. Wij waren ook op de mrkt geweest. Nog nooit zoveel zooi bi elkaar gezien[e-1f602]