2e etappe richting München - Reisverslag uit Sliedrecht, Nederland van Pieta en Nico Mostert - WaarBenJij.nu 2e etappe richting München - Reisverslag uit Sliedrecht, Nederland van Pieta en Nico Mostert - WaarBenJij.nu

2e etappe richting München

Door: Pieta en Nico

Blijf op de hoogte en volg Pieta en Nico

22 April 2024 | Nederland, Sliedrecht

Vandaag, maandag 22-04-`24 zoals gepland om 08.30uur vertrokken vanuit de RCN camping Laacher See. De hele reis zonder problemen afgelegd. Na 2 uur in de camper een bakkie gedaan, fff toiletteren en weer verder. Niet volgens ( Nico`s ) planning over de 61 en de 8 gereden maar Google Maps gevolgd en de 3 bereden. Helaas waren op dit traject nogal wat wegwerkzaamheden die veel drukte veroorzaakten. Om één uur wat gegeten en getankt, wat later bleek tegen een absurd hoge prijs: 2,23 euro de liter. Maar ja langs de snelweg rekenen ze ook in Duitsland wat ze willen. Zoals ik al zei; de reis op zich verliep vlekkeloos. Je moet alleen het achterop komende verkeer erg goed inschatten qua snelheid en timen met inhalen. Gelukkig heb ik net een nieuwe bril en grote spiegels. het weer onderweg was wisselvallig; regen, af en toe een zonnetje maar meestal bewolkt. bij het naderen van München zagen we rechts van ons de prachtige Oostenrijkse Alpen nog behoorlijk besneeuwd. tenslotte kwamen we om 4 uur aan in Prien am Chiemsee op camping Hofbauer. We hadden wel vooraf bedacht eerst een mooi plekje uit te zoeken voor dat we ergens neer werden gezet waar alles scheef loopt en in de blubber. Dat kwam helemaal goed. In één keer helemaal waterpas. Zonder keggen of hydraulische krikken. eerst nog een bakkie gedaan en daarna een eindje gaan wandelen richting Prien. Er was niet veel te zien maar de diesel was er 1.71 euro. Kan je nagaan. Na de wandeling in het restaurant van de camping gegeten. Was niet echt bijzonder maar toch. Wel lekker bier overigens [e-1f60a]. morgen maar weer een etappe verder. Het weer hier in Prien ziet er niet best uit voor de komende dagen. Gegroet LUI. [e-1f44b][e-1f48b][e-1f4a4]

• 24 April 2024 - 16:00

Ronald :

Mooie camping aan de Laacher see. Hebben er afgelopen zomer ook gestaan.

Fijne reis veder.